Jak pozyskać pierwszych klientów?

Zazwyczaj sukces w sprzedaży bezpośredniej, albo jego brak, zaczyna się od kwestii jak szybko pozyskamy pierwszych klientów i na ile będą oni wierni naszej osobie. Dlatego też, jeśli planujemy rozpocząć taką współpracę, w formie konsultanta Avon, albo właśnie ją rozpoczęliśmy, powinniśmy się skupić na pozyskaniu tych pierwszych klientów. Jeśli ich zdobędziemy, jeśli będą składali systematycznie zamówienia, to istnieje spora szansa, że później na spokojnie, łatwiej będzie nam zdobywać nowych klientów.

Od czego zacząć?

Nie ulega wątpliwości, że najłatwiej jest znaleźć klientów wśród osób, które znamy, dla których jesteśmy ważni. Co więcej, to właśnie oni niejednokrotnie okazują się być dla nas tymi najbardziej lojalnymi klientami. Dlatego też, warto pierwsze katalogi przedstawić rodzinie. Tej bliższej, ale także i tej dalszej jeśli tylko taką mamy możliwość. Warto wówczas zaprezentować najlepsze oferty, pokazać jakie produkty będą najlepsze na potrzeby ich skóry, tak aby jednocześnie pokazać, że faktycznie ich znamy i jesteśmy w stanie odpowiedzieć na ich zapotrzebowanie, jeśli tylko zaczną składać u nas swoje zamówienia. Co więcej, pierwszych klientów warto również poszukiwać w gronie znajomych i przyjaciół, jak również współpracowników, jeśli dodatkowo pracujemy na etat. Może się okazać, że najpierw będą zamawiali z ciekawości, aby przekonać się, co konkretnie mamy im do zaoferowania, a kiedy przekonają się, że Avon oferuje produkty wysokiej jakości, zaczną zamawiać już na stałe.

Wyjdźmy też poza ten krąg

Jeżeli rodzina i znajomi poznali już naszą ofertę związaną z produktami Avon, to warto pójść dalej i szukać kolejnych osób. Może pani w poczekalni u lekarza, albo ogłoszenie na portalach społecznościowych prezentujące najlepsze oferty i zachęcające do ich zamawiania? Może warto zrobić pokaz w swoim domu, gdzie poprosimy te pierwsze osoby składające zamówienia, aby przyprowadziły ze sobą znajomych? Co więcej, może się okazać, że jeśli ci pierwsi klienci zaczną składać swoje zamówienia, jeśli będą z nich zadowoleni, to sami zaczną opowiadać o danych produktach swoim znajomym i zachęcać ich do składania u nas zamówień. Może się wówczas okazać, że trochę niezależnie od nas, siatka naszych klientów będzie się powiększała, co będzie się jednocześnie przekładało na ilość i wielkość zamówień, które będziemy składać w każdym katalogu.

Pozyskanie pierwszych klientów, w dodatku takich, którzy będą nam lojalni i zostaną z nami na dłużej, z pewnością jest niezwykle ważne. Dlatego właśnie warto tych pierwszych klientów w pierwszej kolejności poszukiwać wśród najbliższych nam osób: rodziny, przyjaciół, współpracowników. To ich najlepiej znamy i odpowiednio będziemy potrafili im doradzić. A jeśli zdobędziemy już te pierwsze zamówienia, to wówczas będziemy mogli się zająć spokojnym poszukiwaniem kolejnych osób, które zaufają nam w kwestii kosmetyków i będą chciały skorzystać z tego, co mamy im do zaproponowania. Jednak te pierwsze osoby, zawsze są najważniejsze i to one pomagają ruszyć dalej.

Twoi klienci mało kupują? Sprawdź jak zwiększyć średnie zamówienie

Nie ulega wątpliwości, że im więcej mamy klientów, tym łatwiej będzie nam uzyskać zamówienia na wysokich poziomach, dzięki czemu będziemy sporo zarabiać. Może się jednak okazać, że klientów będziemy mieli sporo, ale jednocześnie tylko niewielka ich część będzie systematycznie składała u nas zamówienia, a dodatkowo jeszcze będą one niewielkie. To może sprawić, że nasze zarobki, uzyskiwane co 3 tygodnie, wcale nie będą na tak wysokim poziomie jakbyśmy chcieli. Jak to możemy zwiększyć?

Delikatna sugestia

Klienci zamawiają zazwyczaj to, co wydaje im się potrzebne i nie zawsze sami z siebie patrzą na inne produkty. Co więcej, może się okazać, że będą mieli swoje ulubione kosmetyki i to ich będą się trzymać, w ogóle nie zwracając uwagi na inne propozycje. Dlatego warto pokazywać klientom produkty, co do których mamy pewność, że byliby z nich zadowoleni. Warto nakłaniać do spróbowania czegoś nowego, albo do korzystania z całych zestawów kosmetyków, zamiast ograniczania się tylko do jednej rzeczy. Przecież korzystając z takiego zestawu jak peeling, maseczka i krem do twarzy, który pochodzi z jednej serii, mamy większe możliwości kompleksowego oddziaływania na nasz wygląd. Możemy też delikatnie sugerować, przydatność jakiegoś produktu, który wzmocni działanie już innego produktu. Jednak najważniejsze jest tutaj to, abyśmy robili to szczerze i zgodnie ze stanem faktycznym.

Prezentujmy nowości, ale i te dobrze znane

Spora grupa ludzi uwielbia różnego rodzaju nowości. Nawet jeśli wiadomo, że w danej chwili nie potrzebują konkretnego produktu, to niejednokrotnie go kupują, chcąc go mieć od razu po tym, jak się pojawił na rynku. Dlatego właśnie, warto zwracać uwagę na nowości, zachęcać do ich kupowania, przedstawiać ich mocne strony. W ten sposób z pewnością wpłyniemy na wiele niezdecydowanych osób. Jeśli jednak wiemy, że ktoś mocno trzyma się sprawdzonych produktów, zawsze powinniśmy w katalogu odpowiednio podkreślić, że proponowane są one w bardzo korzystnej cenie. To może spowodować, że nawet jeśli nie są w tym momencie potrzebne, klienci zdecydują się na ich zakup już na później, bo przecież skoro można trochę zaoszczędzić, to czemu by z tego nie skorzystać?

Poznawajmy potrzeby

Bardzo ważne jest to, abyśmy poznawali potrzeby naszych klientów, abyśmy potrafili wskazywać im te produkty, które faktycznie te potrzeby będą w stanie spełnić. Wówczas będziemy wiedzieli, na które kosmetyki powinniśmy zwracać ich uwagę, tak aby zwiększyć szansę, że zdecydują się oni na ich zakup. Może się okazać, że będzie to łatwiejsze do osiągnięcia, niż pierwotnie zakładaliśmy.

Koniecznie zobaczmy jakie mamy tutaj możliwości i w jaki sposób, delikatnie wpływać na decyzje naszych klientów. Może się okazać, że ostatecznie będzie to znacznie łatwiejsze niż nam się wydawało. Co więcej, Avon prowadzi różnego rodzaju kursy odnośnie tego, jak zwiększać swoje zamówienia, jak rozmawiać z klientami, jak prezentować różne produkty. Może się okazać, że naprawdę warto się na takie kursy zapisać.