Jeżeli zajmujemy się sprzedażą, to bardzo ważne jest to, aby mieć ciągle nowych klientów, aby ich liczba się powiększała, aby nasza siatka handlowa była coraz większa, bo wówczas istnieje większa szansa na składanie naprawdę wysokich zamówień. Jednak podczas poszukiwania tych nowych klientów, nie możemy zapominać o tych starych. O tych, którzy będą z nami przez kolejne miesiące, a może i lata. Bo tak naprawdę to na nich powinna się opierać nasza sprzedaż. Jeśli pokażemy im, że są dla nas ważni, to może się okazać, że będą skłonni składać znacznie większe zamówienia.

Docenianie klienta

Klienci lubią być doceniani, lubią widzieć, że dostrzegamy ich powroty, że widzimy, że składają u nas kolejne stałe zamówienie. Ale żeby po pierwszym razie, chcieli ponownie u nas zamawiać, należy ich do tego zachęcić. Pokazaniem im, że mogą z nami porozmawiać, że jesteśmy dla nich. Jeśli zostawimy zamówienie, odbierzemy pieniądze i wyjdziemy bez powiedzenia choćby kilku zdań, mogą nie czuć się usatysfakcjonowani. Należy był miłym, pokazać, że rozmowa z nimi nam nie przeszkadza. Bo im lepiej poznamy takiego klienta, tym lepiej będziemy znali jego oczekiwania, jego potrzeby, a to znaczy, że tym łatwiej będzie nam dobrać do niego odpowiednie produkty, które będziemy mogli mu zaproponować, mając świadomość, że istnieje naprawdę spora szansa, że zdecyduje się na któryś z nich. Warto też do każdego zamówienia dołożyć jakiś drobiazg, jak na przykład próbkę jakiegoś produktu. Może trafimy w gust i to spowoduje, że dana osoba zdecyduje się u nas zamówić ten konkretny produkt? A może zobaczy, że nie jesteśmy nastawieni tylko na to, aby nakłonić ją do wydania jak największej ilości pieniędzy, że chcemy też dać coś od siebie.

Stały kontakt i opieka klienta

Nawet jeśli ktoś złożył u nas już kilka zamówień, to nie możemy być pewni, że zostanie z nami na dłuższy czas. Dlatego jako konsultant Avon, musimy zrobić wszystko co w naszej mocy, aby taką osobę przy nas utrzymać. To oznacza, że co jakiś czas powinniśmy dołożyć do zamówienia jakiś drobiazg, w postaci kremu, żelu pod prysznic, albo innej drobnostki o której wiemy, że dany klient bardzo często ją kupuje. Co więcej, warto o swoich stałych klientach pamiętać także w okolicach świąt. Wówczas warto do każdego zamówienia dołączyć niewielki upominek, do którego doczepiona będzie kartka z życzeniami. Niby niewielki gest, nas to nie będzie kosztowało wiele, ale jednocześnie pokażemy klientom, że cały czas doceniamy to, że z nami są, że naprawdę cieszymy się z ich obecności i że potrafimy im to wynagrodzić.

Przede wszystkim musimy pamiętać, że jest to relacja dwustronna. Klient daje nam coś od siebie, ale my także musimy mu coś dać. Jeśli nie będzie czuł, że doceniamy jego obecność, że doceniamy że ciągle wybiera nas, to może się okazać, że taki klient zostanie z nami przez naprawdę długi czas. Co więcej, ta lojalność może też prowadzić do tego, że będzie składał coraz większe zamówienia, na czym oczywiście dodatkowo zyskamy.